Letní čas je doba nejen dovolených, ale také díky dlouhému dennímu svitu přeje cvičení po pracovní době. Teploty pohybující se kolem 25-30 C jsou ideální pro hubnutí venku. Čas dovolených můžeme využít nejen k lenošení u bazénu, ale i k hubnutí. Důležité je vydržet u fyzické aktivity minimálně 40 minut, aby tělo začalo pracovat na spalování a tvarování postavy.
Nejenom pohyb může v letním období pomoci k lepšímu ubývání na váze. Postupně dozrává sezónní ovoce a zelenina, a tak si je můžeme dopřát víc než v jiných měsících v roce. Optimální a rozumné navýšení lákavého a pestrého sortimentu potěší nejen chuťové buňky, přinese dostatek přirozených vitamínů a minerálů a současně podpoří správným směrem změnu hmotnosti.

Plavání

Pokud je v letních dnech bazén jediné místo, kde přežíváte letní vedra je i ideálním řešením k zlepšování své kondice. Místo stání ve frontě u stánků s občerstveních vezměte útokem bazén. Jediné vybavení, které potřebujete, jsou plavecké brýle (plavky už máte na sobě). Plavání v drahách je účinným způsobem jak zlepšit svoji kondici a vytrvalost. Nejvíce účinné je plavání stylem motýlek, ale správně plavat je nejdůležitější. Pokud neholdujete rychlému plavání, lze využít na letních dovolených i skupinových cvičení v bazénu. Nejen že spálíte kalorie, ale také si užijete zábavu mezi dalšími lidmi. Na druhou stranu uvažte, kolik času ve vodě strávíte. Vhodnější je plavat častěji po kratších časových úsecích. Budete – li ve vodě příliš dlouho, v následujících hodinách budete mít větší hlad. Vezměme si příklad z vodní říše, žádný vodní živočich není hubený.

Chůze

Letní dojíždění do práce dopravními prostředky často není zcela nejpříjemnějším zážitkem. Místo přeplněné MHD vyjděte z práce nebo práce pěšky. Svižná chůze v tempu vynahradí cvičení v posilovně nebo doma před cvičení u počítače. Pokud je chůze do práce nebo z práce nemožná pro velkou vzdálenost, stačí vystoupit pár zastávek před domovem a zbytek dojít pěšky. Rychlá chůze se dá nahradit i chůzí s nordic walking holemi. O víkendech můžete vzít batůžek a vyrazit na výlet do přírody s holemi nebo i bez. Vždy, zejména v případě delší chůze a zvláště ve městě, dbejte na pohodlnou obuv, jinak otlaky a zvláště u diabetiků mohou mít fatální následky. V nejlepším případě vás na několik dalších dnů diskvalifikují od podobných jinak prospěšných aktivit

Hula hoop

Relativně nová disciplína v hubnutí, je jen návrat do dětství a točení s obručí. Jde o sportovní, taneční disciplínu, kdy se točí obručí kolem těla. Velikost a váha obruče se liší od začátečníků po pokročilé. Jde o nenáročné cvičení, které ale je velmi intenzivní. Točení s kruhem posiluje hluboký stabilizační systém, koordinaci těla a podporuje formování postavy. Využívá se také jako relaxační technika a zábava při pohybu.

Cyklistika

Cesta do práce či z práce se dá vyžít nejen jako relaxace a pročištění myšlenek od práce, ale také jako vydatný trénink. Stačí oprášit kolo ve sklepě a vyrazit. Ráno dokud není ještě teplo se zahřejete cestou do práce. Na cestě z práce volte cestu domů oklikou třeba přes bazén nebo pískovku. Dejte si zde ještě pár temp a na vaší postavě to bude jistě znát. O víkendu vezměte třeba rodinu na celodenní výlet a můžete ukázat jak se vaše kondice přes prázdniny zlepšila.

Je jedno jaký sport si zvolíte ale je nutné, aby vás bavil a užili jste si s ním prázdniny. Hubnutí zdar!!!

Mgr. Sylva Janečková

Mgr. Sylva Janečková

fyzioterapeutka

  • Pracuje jako fyzioterapeutka na Poliklinice Modřany CODUM s.r.o. Praha

  • Spolupracuje s VŠTJ Medicina Praha, z.s.

  • Vystudovala obor Fyzioterapie na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci