Ačkoli se traduje, že v zimních měsících přibere prakticky každý pár kilogramů na váze, pravidlem to být vůbec nemusí. Naši hmotnost neovlivňují přírodní zákonitosti ročních období, ale především my sami. Neargumentujte tvrzením, že se vaše tělo obaluje tukem, aby lépe přečkalo zimu a raději ještě více dbejte na správný jídelníček a dostatečný pohyb. Právě porušování těchto dvou principů bývá hlavním viníkem zimních váhových přírůstků.

V létě se hýbeme výrazně více než v zimě a navíc v teplém počasí nemáme tolik chuť k jídlu. Díky této kombinaci v letních měsících snáze hubneme. Naopak v zimě míváme kvůli nepříznivému počasí mnohem méně pohybu a ještě přicházejí vánoční svátky plné kalorických lákadel.

Oproti letním měsícům se v zimě obecně zvyšuje chuť na sladké, tělo si říká častěji o sušenky, bonbóny a čokoládové tyčinky, více chuti míváme i na tučnější a mastnější jídla. A protože se zároveň s nevlídným počasím snižuje pohybová aktivita, jdou kila rychle nahoru.

Neberte přibírání na váze jako nezbytný doplněk zimy. Dávejte si pozor na dietní chyby, jezte v malých porcích, ale pravidelně, a dbejte na vyváženou skladbu jídelníčku. A zvýšený příjem energie ve stravě vždy kompenzujte navýšením pohybu, kterým může být i každodenní chůze.