Pravidelná konzumace ovoce je bezesporu vhodná také při dodržování redukčních režimů. Neučme se ale dělit ovoce na „zakázané“ a „povolené“. Jistě však můžeme určité druhy ovoce preferovat více, a to tedy převážně během snah o redukci.

Mezi vhodné druhy ovoce spadají jablka, citrusové plody, ananas, meloun, jahody, borůvky, nektarinky či kiwy. Všechny tyto druhy ovoce obsahují velké množství vody a některé z nich také větší množství pektinu – vlákniny, enzymů či vitamínu C.

Naopak je dobré omezit konzumaci avokáda, hroznů, papáji a banánů. Ačkoli avokádo obsahuje tělu prospěšné tuky, jeho energetická hodnota (766 kJ/100 g) je oproti ostatním druhům ovoce vyšší. Vyšší energetickou hodnotu najdeme rovněž u papáji, hroznů a banánů. Důležité je ale uvědomit si, v jakém kontextu ovoce konzumujeme. Pokud nás bude „honit mlsná“, jistě bude stále výhodnější sáhnout po trochu více energetickém ovoci, než po sušence, či čokoládě.

Omezit bychom měli především častou konzumaci kandovaného, sušeného ovoce a kompotů. Vybírejme čerstvé druhy ovoce a to nejlépe v kombinaci s mléčným výrobkem (jogurt, tvaroh, kefír, sýr, apod.), který zajistí snížení hodnoty glykemického indexu u výsledné kombinace potravin.

Mgr. Aneta Hásková, nutriční specialistka