Zatímco někdo v létě úspěšně redukuje, jiný získá zpět kilogramy, které shodil při jarním „hubnutí do plavek“ nebo dokonce nabere i pár kilo navíc. Přesto si řada lidí vybírá dovolenou u moře s all inclusive stravováním. Pro ty, kteří se snaží zbavit nadbytečných kilogramů nebo si váhu udržet, je však neomezený přístup k jídlu a pití zrádný. Během all inclusive je totiž celkový energetický příjem o dost větší než u zájezdů s polopenzí nebo na dovolené, kde si jídlo musíme plánovat a obstarávat sami.

Argumentace o výhodách dokonale zajištěného pitného režimu v rámci all inclusive, kdy máme neustále po ruce chladné nápoje, je pravdivá jen zčásti. Volně dostupnou nabídku totiž představují v hotelových a plážových restauracích a barech především sladké a také mírně alkoholické nápoje, které lze bez nadsázky označit za kalorickou bombu. A navzdory předsevzetím, že budeme při all inclusive konzumovat jen mořské plody, spoustu ovoce a zeleniny, nakonec často saháme po sladkostech a jíme prakticky nepřetržitě po celý den.

Pokud se na dovolenou all inclusive chystáte ještě na sklonku léta, pamatujte na to, že čím více budete v jídelníčku hřešit, tím více byste se měli v následujícím čase hýbat, na což máte při dovolené časový prostor.

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.