Výživa

23. 10. 2014

Jak si dopřát a nepřibrat?

Léto sice skončilo, ale nikoliv čas dovolených. Dnes jsme již zvyklí cestovat celoročně. V posledních letech si řada Čechů oblíbila destinace, kde hlavní sezóna teprve začne nebo je právě teď v plném proudu. Jak si...čtěte více »

02. 09. 2014

Umělá sladidla a hubnutí?

Mnoho lidí začíná v redukčním režimu sladit náhradními sladidly v domnění, že je to základní krok k redukci hmotnosti. Je to ale velký omyl. Rozdíl na je­den slazený nápoj (2 sáčky cukru po 5 g) je například 160 kJ. Pro...čtěte více »

01. 01. 2014

Potřeba vitaminů v zimě

Zvýšený příjem vitaminů je potřeba u každého z nás v zimním období a zejména v časném jaru. Je to způsobeno tím, že konzumujeme menší množství čerstvé zeleniny a ovoce a také tím, že tata rostlinná surovina obsahuje v tomto...čtěte více »

07. 11. 2013

Jak nakupovat a vařit

Zdravé stravování začíná již nakupováním. Už při nákupování v obchodě myslete na svůj jídelníček. Přemýšlejte nad každou potravinou, kterou dáváte do nákupního košíku. Dbejte na to, aby se do nákupního košíku dostaly především...čtěte více »

04. 09. 2013

Menopauza a nadváha

Obezita po přechodu představuje stav provázený zdravotními riziky. Předcházet obezitě je možné dlouhodobým dodržováním vhodně sestaveného jídelníčku, který by měl obsahovat více zeleniny, ovoce, celozrnných výrobků. Měl by...čtěte více »

05. 06. 2013

Stravováním a cvičením proti zácpě

Pravidelná činnost střev je pro zdravý život nepostradatelná. Četnost stolice je u každého člověka individuální. Je třeba si uvědomit, že není nutné mít stolici denně. Někdo chodí na stolici 2x denně a někdo 1-2x týdně a...čtěte více »

06. 05. 2013

Výživa sportovce

Člověk, který pravidelně sportuje a chce být v dobré kondici, by měl jistě také něco vědět o správné a vyvážené  stravě sportovců. Výživa sportovců se liší od výživy běžné populace, protože sportovní aktivita zvyšuje nároky...čtěte více »

05. 03. 2013

Výživa v těhotenství

Tento článek je určen pro nastávající maminky, které by rády zjistily, jak sobě i svému nenarozenému miminku poskytnout co nejlepší péči a také pro ty, které mají již těhotenství za sebou a v dohledné době plánují...čtěte více »

05. 02. 2013

Glykemický index a nadváha

Glykemický index (GI) nás informuje o tom, jak po konzumaci příslušné potraviny stoupá hladina krevního cukru tzv. o kolik se hladina krevní glukózy zvýší za 2-3 hodiny po jídle. Hodnotí se především u potravin bohatých na...čtěte více »

26. 11. 2012

Jód ve stravě

Jód je nepostradatelným stopovým prvkem a je nezbytný pro tvorbu hormonů štítné žlázy. Jód působí prostřednictvím tyroxinu prakticky na celý organismus. Urychluje metabolismus, pomáhá spalovat přebytečný tuk, brání hromadění...čtěte více »