Potraviny

02. 12. 2014

Ořechy v redukčním režimu

Mnoho lidí s nadváhou či obezitou se ptá, zda při redukčním úsilí mohou konzumovat ořechy. Odpověď zní ano, ale v přiměřeném množství – tzn. do 30 g denně. Záleží jen na vás, zda těchto 30 g budou představovat 3 para ořechy...čtěte více »

25. 11. 2014

Čím si osladit?

Již dávno není pravdou, že se při shazování kil musíte  zcela a nekompromisně vzdát sladkého. Jde jen o to získat přehled, čím se dá sladit a  vybrat si vhodné sladidlo právě pro sebe. Bílý cukr Cukr neboli sacharóza...čtěte více »

19. 11. 2014

Zelenina je pro hubnutí nepostradatelná

Výživa nepředstavuje pouze souhrn procesů, jejichž hlavním cílem je uspokojení nutričních potřeb, ale je i významným faktorem determinujícím zdraví člověka. Jednoduše řečeno – výživa může být lékem, ale může i zabíjet. V dnešní...čtěte více »

14. 10. 2014

Jak si rozumí ovoce s hubnutím?

Zajímá vás, jakou roli hraje v jídelníčku ovoce, a jak si rozumí s redukcí váhy? Konzumace ovoce je zásadně doporučována pro mnoho velmi pozitivních účinků, a pokud ho budete konzumovat s rozmyslem, pak bude...čtěte více »

02. 09. 2014

Jsou tuky pouze prázdné kalorie?

Na tuky se v minulosti pohlíželo jako na „prázdné kalorie“. Tato představa je dnes překonána, tuky plní v našem těle řadu nenahraditelných funkcí – jsou např. základní složkou každé buněčné membrány, slouží jako energetická...čtěte více »

02. 09. 2014

Nejsou sacharidy jako sacharidy

Mnohé z redukčních diet, které slibují rych­lé snížení hmotnosti, se zaměřují na sachari­dy a v dietních plánech je radikálně ome­zují. Nejsou ale sacharidy jako sacharidy. Diety často zaměňují sacharidy obecně, tedy přírodní...čtěte více »

07. 10. 2013

Káva

Káva je velmi oblíbeným nápojem. Konzumuje se pro její příjemné senzorické vlastnosti a povzbudivé účinky na nervovou soustavu.  Káva jsou upravená semena plodů různých kultivarů stálezelených tropických až subtropických...čtěte více »

04. 09. 2013

Rajčata a jejich vliv na organismus

Syrová rajčata nebo ve formě tepelně zpracovaných produktů (kečupy, protlaky, šťávy, polévky a omáčky) patří mezi nejvíce konzumované druhy zeleniny během celého roku. Rajčata mají jen nízký obsah sušiny kolem 6-7 %. Obsah...čtěte více »

29. 07. 2013

Olivový olej

Vyšší spotřeba olivového oleje je typická pro oblast Středozemního moře. V posledních letech došlo ke vzrůstu spotřeby olivového oleje i v zemích mimo Středozemí. Tento trend je způsoben změnou životního stylu a...čtěte více »

03. 04. 2013

Jarní zelenina

Zelenina nám poskytuje vitaminy, minerály, ochranné bioaktivní látky včetně antioxidantů. Doporučená denní dávka zeleniny pro dospívající a dospělé je nejméně 300 gramů. Může nám poskytnout nasycení i požitek. Zabezpečuje ochranu...čtěte více »