Články

02. 12. 2014

Hubnutí a pohyb – cvičit až do padnutí?

Setkáváme se s tím velmi často – mučení v posilovnách, sledování čísel na běhátku, rotopedu či jiných strojích, na kterých se „hubne“… Opravdu se musíme takto ničit, abychom shodili nějaké to kilo? Pohybová aktivita znamená...čtěte více »

02. 12. 2014

Ořechy v redukčním režimu

Mnoho lidí s nadváhou či obezitou se ptá, zda při redukčním úsilí mohou konzumovat ořechy. Odpověď zní ano, ale v přiměřeném množství – tzn. do 30 g denně. Záleží jen na vás, zda těchto 30 g budou představovat 3 para ořechy...čtěte více »

25. 11. 2014

Čím si osladit?

Již dávno není pravdou, že se při shazování kil musíte  zcela a nekompromisně vzdát sladkého. Jde jen o to získat přehled, čím se dá sladit a  vybrat si vhodné sladidlo právě pro sebe. Bílý cukr Cukr neboli sacharóza...čtěte více »

25. 11. 2014

Jezte 5 – 6x denně po 2 - 3 hodinách! Opravdu?

Dočtete se to ve většině doporučení úpravy jídelníčku jako naprostou nutnost. Jíst se má častěji a málo a bez toho to nepůjde. Je to ale pravda? Opravdu není možné jíst méně často? Dělení jídel do menších porcí má velký význam...čtěte více »

25. 11. 2014

Čas pro změnu! Právě teď!

Chcete získat informace týkající se obezity a společně s námi zbořit mýty, které tuto problematiku často doprovázejí? Nabízíme vám setkání s odborníky, možnost vyzkoušet si přímo na místě pohybové aktivity, poradit se o...čtěte více »

19. 11. 2014

Zelenina je pro hubnutí nepostradatelná

Výživa nepředstavuje pouze souhrn procesů, jejichž hlavním cílem je uspokojení nutričních potřeb, ale je i významným faktorem determinujícím zdraví člověka. Jednoduše řečeno – výživa může být lékem, ale může i zabíjet. V dnešní...čtěte více »

19. 11. 2014

Stačí krůček po krůčku

Deset tisíc kroků denně, které podle doporučení může změnit život, bývá pro mnoho lidí nedosažitelných, a to hlavně v případě, mají‑li o desítky kilogramů více než je optimální hmotnost. Nachodíte-li nyní okolo 3 000 kroků...čtěte více »

31. 10. 2014

V zimě zdravě a chutně

Se zimou nejsou spojeny pouze lyže, brusle a grog, ale také dobré jídlo. Paleta typicky zimních jídel je velmi široká a následující řádky jsou toho důkazem. Například bez luštěnin (hrách, čočka, fazole, sója, cizrna) si zimu ani...čtěte více »

31. 10. 2014

Obezita a vysoký krevní tlak

Obezita je v posledních letech významným problémem nejen v České republice. Podle loňského výzkumu, který byl v rámci projektu „Žij Zdravě“ podpořen Všeobecnou zdravotní pojišťovnou a proveden agenturou STEM/MARK, trpí v ČR...čtěte více »

31. 10. 2014

Potraviny a glykemický index

Jedním ze skloňovaných termínů v rámci vhodné a zdravé výživy i při redukci váhy je glykemický index potravin. Obecně se doporučuje konzumovat potraviny s nízkým glykemickým indexem. Co konkrétně to znamená? Jakým...čtěte více »